Askim Pike og Guttekorps !!
Askim Pike og Guttekorps
 • 100 år    •    • Velkommen    • Program    • Foreldrevakter    • Øvingstider    • Uniform & instrument    • Referater    • Kontakt oss    • Bildearkiv      • Hjem

Foreldrevakter

Snarveier:
 Logg inn medlem
 Kontakt oss!

Konsert på J.F. Kennedys plass i Aalborg

Danmarkstreff 2010

På båttur Gøteborg - Fredrikshavn

Badeland i Fårup Sommerland

Glow dans på kvelden..... veldig morsomt!

Askim Pike og Guttekorps deltok på årets Danmarkstreff, på vestkystens mest kjente sommerby Blokhus. Rett utenfor hotellet strekker Nordeuropas beste badestrand seg, fra Rødhus i syd til Løkken i nord.

På Danmarkstreff ble det mye moro. Vi ble kjent med andre korps, spilte konserter og marsjerte. I tillegg var vi på besøk i Fårup sommerland og Actionhouse. Det ble også tid til litt bading.

Onsdag morgen den 23. juni dro vi avgårde spente og forventningsfulle. Lange bussturer, mye vind/sand, herlige slide-turer barfot i pudder-sand-dyner, funn av perlemor-skjell ved ram-salte Nordsjø-bølger, er noen av opplevelsene vi husker godt. Torsdagen brukte vi til besøk i Fårup Sommerland. En park full av grønne områder, karuseller og et stort bade land. En utrolig hyggelig park, bør prøves! Fredag hadde vi en liten konsert foran Aalborg togstasjon, i parken som het John F.Kennedys plass (som best kan sammenlignes med å få spille utenfor Oslo S?) som var en spesiell opplevelse. Dirigenten og musikalsk ansvarlig under turen var Sondre Lillestrand, som er en av våre eldste i korpset. Tusen takk for flott innsats!

SÅ skulle vi ut å marsjere....
og det hersker ikke lenger noen tvil om hvem som faktisk innehar verdensrekorden i stafett-marsjering og ypperste kompetanse i mennesketog-prestasjoner..HEIA NORGE.... Vi mener vi er særdeles gode i marsjering når vi plutselig oppdager at guiden vår ikke er der hun skal være.... En utfordring i en by med meget stor trafikk, marsjerte vi på fortau i bakgater, mått innom butikker for å spørre oss frem osv. til vi tilslutt fant frem på egenhånd. Puuh!
Vi fikk med oss en tale utenfor ordførerens tilholdssted i Aalborg i gamlebyen, og en gave til hvert korps i form av en telysholder i glass. Så var det tid for 2. del av opptoget og vi marsjerte avgårde igjen med godt mot, og trodde at nå skulle alt gå så mye bedre.... og etter feilskjær nr.2 grunnet forvirrende/manglende veiledning endte vi opp med å marsjere rundt i mange hyggelige små gater med 2 andre korps på slep som heller ikke fant frem. Men plutselig traff vi endelig på en «rød-dress» (festival arrangøren), som heldigvis veiledet oss til Tivoliet som vi marsjerte gjennom......før vi fikk servert kyllingbryst og ris...med litt Karry-saus.... og rikelig med saft å drikke. Godt var det også og komme «hjem» og bade i badeland, som var fortreffelig (hver dag for noen) mmmmmmmmmm.
Kveldene tilbrakte vi med Mølje-spilling og Glow dans, sammen med de andre korpsene.

Lørdag dro vi til LØKKEN.. tid for neste konsert. Men her dro barna selv igang en konsert i en bakgård .... like utenfor bussen med utrolig STOOOR SPILLEGLEDE!! Vi ledere måtte til slutt avslutte den spontane konserten, og faktisk gå til vårt egentlige konsert sted. Som vanlig veldig flinke og dyktige både drillere og musikanter. Vi voksne som var med på turen er veldig stolte over å ha med så utrolig flinke barn og ungdom på tur. De ordner det meste!!!
Etter konserten måtte nesten alle inn i PAPARAZZI butikken (vi spilte rett ved siden av) og mange hadde nye solbriller /briller i alle verdens farger etter besøket! Dagen ble avsluttet med shopping i Løkkn eller på Action-house hvor alle fikk brukt opp resten av pengene og futten. Gokart kjøring, laser world, bowling, spillemaskiner osv....
Søndag morgen var det tid for å vende nesen hjem til Askim. Bussforrvirring, sjauerkompetanse, Glow-danse, og stor samarbeidsvilje er nøkkel-ord, vi kommer til å huske denne turen for. (Tror vi kjørte 5,6 forskjellige busser på turen!!)
FANTASTISK TÅLMODIGE BARN OG VOKSNE Å REISE PÅ TUR MED. Hjemoverveien tok vi på strak arm. Etter å ha oppdaget soft-ice maskinen i resturanten trodde nok noen av oss at reisesyken ville ramme hardere, men vi greide oss.....
Bussturen hjem var nok litt på grensen, men vi prøvde å holde tidskjemaet så godt vi kunne.

Takk for turen og GOD SOMMER til alle!